Monday 22 April 2013

Captain's log

Sau de ce este important sa fii constient de ce actionezi sau reactionezi intr-un anumit fel.

In drumetia din weekendul ce a trecut, la inceputul ei, am preluat de pe marginea traseului o bucata de lemn, pasat cu multa prietenie: "Ia-l Murat". Si m-am conformat. Aparent am reusit sa ma incapatanez suficient de tare incat sa il urc pana la refugiul Sparlea, destinatia drumetiei noastre de 2 ore juma', fara sa imi pun intrebarea: De ce am carat bucata asta de lemn? Nu puteam sa ma folosesc de el ca si sprijin in urcare si era suficient de greu incat sa fie o povara.
Bucata de lemn in cauza
 Raspunsul a venit natural dupa ce am ajuns inapoi la cabana. Cu tot cu lemn.

Incercand sa ne croim un drum, adunam si multe lucruri care nu ne sunt necesare si, desi suntem constienti de asta, ne incapatanam sa le pastram alaturi. Motivele sunt diverse si variaza de la atasament, la posesivitate, iubiri inveninate, frica de a renunta si de ce se va intampla mai departe; un instinct de conservare(al situatiei). Ajunsi intr-un anumit punct, incepem sa ne uitam un pic de sus si realizam ca un astfel de comportament nu ne-a ajutat mai deloc. Ce ti-a adus in plus? Doar timp si energie pierduta. Cineva zicea ca primul pas in rezolvarea unei probleme este sa iti dai seama ca ai una. In cazul meu era incapatanarea si posesivitatea. Asa ca m-am gandit ce o sa fac cu el.

Desi luasem decizia inainte de a incepe coborarea, pana sa ajung la cabana, am sperat intr-un fel ca o sa ii gasesc o alta utilitate. Si totusi, incepusem sa ma impac cu ideea pe care o aveam si concluzia la care ajunsesem. Chiar si inainte sa se lase seara, nu eram dispus sa las pe altcineva sa ii gaseasca o alta intrebuintare decat cea pe care o aveam eu in minte.

Simbolistica focului este variata, dar cred ca, in acel moment, ideea de purificare imi venea in minte

Sunt mai multe intrebari care reies din experienta asta. Eu am asociat toata calatoria cu anumite laturi ale personalitatii mele si interactiunii mele cu oamenii, dar altii pot avea alte intrebari si raspunsuri. Si totusi cred ca sunt cateva care se potrivesc pentru toti:  De ce pastram astfel de sentimente? Cat ne ia sa realizam ca avem o problema? Cum actionam pentru a rezolva aceasta problema? Care este 'refugiul' si 'focul' nostru ?

Dar cea mai importanta intrebare cred ca este : De ce acceptam sa caram astfel de poveri si oare ne gandim suficient inainte sa luam astfel de decizii? Nu zic sa nu acceptam oportunitati sau sa (iti) oferi o sansa. Doar ca, uneori, mai trebuie sa ne gandim daca drumurile pe care le luam astfel sunt legate de ce vrem sa facem de fapt.

Murat out!

2 comments:

  1. Bottom line for the concept of burden of feelings and time: emotions can rattle even the most composed and calculated persons.

    ReplyDelete
  2. Emotions are not bad as long as you know how to handle them. Unfortunately you have to carry them up the hill to understand if it's a burden to you or it helps in your ascent. Running away from them stops you from climbing let them control you and they lead to your perish. Make emotions your companion - not your master and they'll lead you through any deep waters.
    Sometimes you mistake them... sometimes you mistake the love you feel for yourself with love for others.
    I speak about love because it's the strangest and the one that is mastered really hard. Love is subtle, it does not burn it does not hurt. That is not love, that is desire and despair... love is slow and kind, like water that you can't quite catch in your hands yet it fills you with life. Love is caring and respecting the other and her choices, love is understanding and compassion. Love is when you don't demand. Love is when time slows around you and life is like a Tarkovsky movie, not too bright nor dark - warm.

    ReplyDelete